www.vorkurse.de
Ein Projekt von vorhilfe.de
Die Online-Kurse der Vorhilfe

E-Learning leicht gemacht.
Hallo Gast!einloggen | registrieren ]
Startseite · Mitglieder · Teams · Forum · Wissen · Kurse · Impressum
Forenbaum
^ Forenbaum
Status Mathe-Vorkurse
  Status Organisatorisches
  Status Schule
    Status Wiederholung Algebra
    Status Einführung Analysis
    Status Einführung Analytisc
    Status VK 21: Mathematik 6.
    Status VK 37: Kurvendiskussionen
    Status VK Abivorbereitungen
  Status Universität
    Status Lerngruppe LinAlg
    Status VK 13 Analysis I FH
    Status Algebra 2006
    Status VK 22: Algebra 2007
    Status GruMiHH 06
    Status VK 58: Algebra 1
    Status VK 59: Lineare Algebra
    Status VK 60: Analysis
    Status Wahrscheinlichkeitst

Gezeigt werden alle Foren bis zur Tiefe 2

Navigation
 Startseite...
 Neuerdings beta neu
 Forum...
 vorwissen...
 vorkurse...
 Werkzeuge...
 Nachhilfevermittlung beta...
 Online-Spiele beta
 Suchen
 Verein...
 Impressum
Das Projekt
Server und Internetanbindung werden durch Spenden finanziert.
Organisiert wird das Projekt von unserem Koordinatorenteam.
Hunderte Mitglieder helfen ehrenamtlich in unseren moderierten Foren.
Anbieter der Seite ist der gemeinnützige Verein "Vorhilfe.de e.V.".
Partnerseiten
Weitere Fächer:

Open Source FunktionenplotterFunkyPlot: Kostenloser und quelloffener Funktionenplotter für Linux und andere Betriebssysteme
Forum "Sonstiges (Englisch)" - Stylistic devices
Stylistic devices < Sonstiges (Englisch) < Englisch < Sprachen < Vorhilfe
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Sonstiges (Englisch)"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien

Stylistic devices: Frage (beantwortet)
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 13:59 Mi 12.03.2008
Autor: bebe_young_care

Hi Leute,

ich habe immer wieder dieses gleiche Problem! Ich mache zwar sehr selten Fehler, aber der Inhalt ist immer sehr schlecht bei mir. Problem ist, ich weiss nicht, wie man die stylistic devices analysieren könnte?! Woran sehe ich die und wie geht das alles? Bitte hilft mir!

Schöne Grüsse

        
Bezug
Stylistic devices: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 19:22 Mi 12.03.2008
Autor: Lexem

Weiter unten ein kleiner Auszug an verschiedenen Stilmitteln. Man erkennt Stilmittel ganz einfach daran, dass sie bei dir in deinen Gedanken einen bestimmten Effekt auslösen, d.h. Assoziationen wecken, dich zum Nachdenken anregen, dir ein Lächeln abgewinnen etc.

Man untereilt die literary terms meist in 3 große Kategorien:

"Imagery" - Bildhafte Darstellung (metaphor, simile, allegory, symbol, personification etc.)

"Repetition/Varation" Meist Syntaktisch (parallelism, anaphora, alliteration, accumulation)

"Contrast" (paradox, oxymoron, antithesis, euphemism, rhetorical question,

Alliteration (Alliteration, Stabreim)
Repetition of consonant sounds at the beginning of neighbouring words
Example: O wild west wind, …;
                Full fathoms five thy father lies, ..
Effect:     sound device, musical effect

Allusion (Anspielung)
A reference to a famous person or event; may be literary, historical, biblical, …
Example:
Effect: emphasis, to give credibility, to show off one´s education

Anaphora (Anapher)
The same word or expression is repeated at the beginning of 2 or more lines or sentences
Example: Did he smile his work to see?
                Did he who made the lamb make thee?
Effect: emphasis

Anticlimax
Often surprising descent from the important to the unimportant, normally in a series of statements
Example: He pawned his life, his watch and his word.
Effect: surprise, humour

Antithesis (Gegenüberstellung zweier Gedanken)
Contrasting statements are balanced against each other.
Example: To err is human, to forgive divine.
Effect: to create emphasis

Assonance (Gleichklang)
The repetition of the same or similar vowel sounds within stressed syllables or neighbouring words
Example: fate and lake
Effect: musical

Asyndeton (unverbundene Reihung von Satzgliedern)
Words are not linked by conjunctions; they are separated only by commas
Example: .. another poster, torn at one corner, flapped fitfully in the wind, … covering…
Effect: staccato-like

Chiasmus (Überkreuzung)
The syntactic structure is criss-crossed; inversion in second phrase of order in first phrase
Example: to stop too fearful, and too faint to go
Effect: emphasis

Climax
Words are arranged according to the value of their importance; the most important word is the climax.
Example: We strive for the good, aim for the better, and seize the best.
Effect: to increase tension, emphasize importance
Enjambment (Zeilensprung)
A sentence runs across 2 lines
Example: I wandered lonely as a cloud
                That floats on high oér vales and hills
Effect: fluent, flowing

Epipher
Repetition of one or more words at the end of two or more lines or sentences
Example: Whirl your pointed pines,
                 Splash your great pines    
Effect: emphasis (front and end positions are always emphasized)

Euphemism (Euphemismus)
A direct, unpleasant statement is replaced by an indirect, more pleasant one to avoid bluntness.
Example: to put an animal to sleep, instead of: to kill it because it is ill
Effect: to avoid bluntness, to be polite

Hyperbole (Übertreibung)
Example: Sue is extremely rich. She is rolling in money.
                I haven´t seen you for ages!
Effect: used for exaggeration; to attract the reader´s attention; to emphasize statements

Inversion (Umstellung von SPO)
Example: away they fly; up go the windows, out run the people, …
Effect: to emphasize or dramatize an event

Irony
A meaning is expressed that is the opposite of the intended one.
Example: the noble Brutus
Effect: ridicule; often didactic

Litotes
Understatement, often ironical, expressing an affirmative by the negative of its contrary
Example: she is not stupid (= she is quite clever)
Effect: emphasis

Metaphor
A figure of speech that implies more of a comparison than a direct impression (Without “as” or “like”!!)
Example: You are the wind beneath my wings.
Effect: emphasis; appeals to our imagination; creates a vivid picture in the reader´s mind

Metonymy
A word is substituted by another with which it is associated.
Example: crown stands for monarchy
Effect: visual effect




Onomatopoeia (Lautmalerei)
Word whose sound tries to imitate its meaning
Example: hum, buzz, crash, swish, cuckoo
Effect: sound device, creates an especially vivid impression


Oxymoron (scheinbarer Widerspruch)
Two contradictory terms are used together in a phrase.
Example: sweet death; wise fool; cruel love
Effect: provokes thoughts; emphasis

Paradox
A statement which is obviously absurd or contradictory, but has a deeper meaning
Example: The King is dead! Long live the King!
                So fair and foul a day I have not seen.  
Effect: thought-provoking

Parallelism
Arrangement of phrases, sentences or paragraphs, so that structure and/or meaning are similar; a form of repetition
Example: Cannon to the right of them,
                Cannon to the left of them,
                Cannon behind them
                Volleyed and thundered.
Effect: impresses the reader

Personification (Vermenschlichung)
Attributes a human quality to animals or inanimate things
Example: Justice is blind; dancing daffodils
Effect: to emphasize similarity

Portmanteau word (Kontamination)
Two words are used to form a new one.
Example: breakfast + lunch = brunch

Pun (Wortspiel)
A humorous play on words that sound similar, but have different meanings
Example: These sausages are unidentified frying objects.
                Is life worth living? That depends on the liver.
Effect: humour, fun

Repetition (Wiederholung)
Words or phrases are repeated.
Example: water, water everywhere
Effect: to emphasize; can seem monotonous

Rhetorical question
Asked for rhetorical effect, not expecting an answer
Example: A simple child, … What should it know of death?  
Effect: emphasis

Rhyme
Similarity or identity of vowels (several types: end-rhyme, cross-rhyme, embracing rhyme)
Example: In the drinking-well
                Which the plumber built her
                Aunt Eliza fell,      
                We must buy a filter.
Effect: musical

Simile (Vergleich mit „like“ oder „as“)
Example: He runs like the wind.
Effect: conveys a vivid picture to the mind by linking up unrelated objects

Syllepsis (Zeugma)
One word modifies or governs others although it fits with only one.
Example: He took leave and his hat.
Effect: comical
  
Synaesthesia
Words describing different sensations (e.g. colour, smell, vision)
Example: murmuring light; cold colour
Effect: poetic; provokes thoughts; strikes as unusual

Synecdoche
Uses a part of something to refer to the whole
Example: He was sent behind bars (= prison)
Effect: vivid impression

Tautology (synonyme Wortwiederholung)
Superfluous repetition of words that does not clarify a statement
Example: to divide into four quarters
Effect: for emphasis
  


Bezug
                
Bezug
Stylistic devices: Frage (beantwortet)
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 21:36 Mi 12.03.2008
Autor: bebe_young_care

Hi Lexem,

danke für Deine Antwort/Hilfe.
Wie ich Dich verstanden habe, soll ich in der Klausur alle Sachen (stylistic devices) aufschreiben, die mich selber ansprechen? D.h. wenn ich z.B. einen Text lese, eine Stelle im Text finde, die mich traurig macht und nach Mitleid ruft, dass ich das auch direkt formuliere/aufschreibe?! Es ist also nicht wichtig, ob die anderen/Lehrern auch der Meinung sind, sondern hauptsache, ich empfinde es so und es macht Sinn?!


Bezug
                        
Bezug
Stylistic devices: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 21:48 Mi 12.03.2008
Autor: espritgirl

Hallo bebe_young_care [winken],

>  Wie ich Dich verstanden habe, soll ich in der Klausur alle
> Sachen (stylistic devices) aufschreiben, die mich selber
> ansprechen?

Das ist so sicherlich nicht richtig.

Wenn du den Klausurtext hast, dann geht es ersteinmal um die Suche nach Stylistic devices (die sind ja manchmal wirklich schwer zu finden).

Und dann muss man gucken, was die SD bedeuten, und versuchen, die Intention des Autors nachzuvollziehen.

D.h. wenn ich z.B. einen Text lese, eine Stelle

> im Text finde, die mich traurig macht und nach Mitleid
> ruft, dass ich das auch direkt formuliere/aufschreibe?! Es
> ist also nicht wichtig, ob die anderen/Lehrern auch der
> Meinung sind, sondern hauptsache, ich empfinde es so und es
> macht Sinn?!

Du musst begründen, warum. Es kommt nur auf deine Begründungen an. Selbst wenn dein Lehrer eine andere Meinung vertritt als du, kann es sein, dass deine Meinung genauso haltbar ist. Wichtig ist nur, dass du eine schlüsige Argumentation darlegst und alles genau am Text belegen kannst.


Liebe Grüße,

Sarah :-)  


Bezug
                                
Bezug
Stylistic devices: Frage (reagiert)
Status: (Frage) reagiert/warte auf Reaktion Status 
Datum: 16:15 Do 13.03.2008
Autor: bebe_young_care

Hallo Sarah,

d.h. dass wenn ich einen satz bekomme, der wie folgend lautet:

"Every divorced woman should not be seen as an important person, said Sunami, an Indian woman in Great Britain!"

Ich persönlich würde schreiben:

There is an exaggeration in the sentence of Sunami. She is of the opinion that all women who are divorced shouldn't be seen as important people. She doesn't care about the reason why they got divorced. For Indian people, divorced women are bad. They should be excluded, but although Sunami is living in Great Britain, she also despises British divorced women. For Sunami, every divorced woman is bad.


Ungefähr so? :(

Bezug
                                        
Bezug
Stylistic devices: stylistic devices!
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 22:46 Fr 14.03.2008
Autor: chrisno

Hallo bebe...

was möchtest Du? Du hast nach stylistic devices gefragt.
In Deiner Erörterung des Satzes gehst Du aber überhaupt nicht darauf ein. Unmittelbar sehe ich da auch nichts, aber nun solltest Du die Liste von Lexem abarbeiten, ob sie villeicht ein stylistic device enthält, das in diesem Satz auftaucht.

Bezug
                                                
Bezug
Stylistic devices: Frage (beantwortet)
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 19:12 Sa 15.03.2008
Autor: bebe_young_care

Hmmm..ist da keine Übertreibung in dem Satz?

Bezug
                                                        
Bezug
Stylistic devices: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 22:59 Sa 15.03.2008
Autor: chrisno


> Hmmm..ist da keine Übertreibung in dem Satz?  

ok. sehe ich ein, nun aber musst Du mir erklären, mit welchem Ziel dieses stylistic device eingesetzt wurde. Das lese ich aus Deinem Text nicht heraus.


Bezug
                                                                
Bezug
Stylistic devices: Mitteilung
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 22:45 Do 20.03.2008
Autor: bebe_young_care

Hi Chrisno,

das Ziel ist, dem Leser zu zeigen, dass die Indian women in GB mit der Sache übertreiben, dass es nicht richtig ist, weil sie nun in GB leben und nicht in Indien.


Bezug
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Sonstiges (Englisch)"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien


^ Seitenanfang ^
www.vorkurse.de
[ Startseite | Mitglieder | Teams | Forum | Wissen | Kurse | Impressum ]